Новини жовтня

 

ПРИЙНЯТО У ЖОВТНІ

 

Уряд перерозподілив граничну чисельність працівників
між деякими центральними органами виконавчої влади

 

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 р. № 5 і від 5 квітня 2014 р. № 85» від 5 жовтня 2016 р. № 689.

        Цим документом Уряд перерозподілив граничну чисельність працівників між деякими центральними органами виконавчої влади. Документ передбачає, що кількість працюючих зменшується в Держсільгоспінспекції на 364 одиниці і відповідно збільшується в Держгеокадастрі на 300 одиниць, Секретаріаті Кабінету Міністрів на 34 одиниці та Нацдержслужбі на 30 одиниць. Таке рішення зумовлене вимогами законодавчих та нормативно-правових актів. Йдеться про Закон України "Про державну службу", яким Нацдержслужбу наділено рядом додаткових повноважень, окреме рішення Уряду щодо утворення у складі Секретаріату Кабінету Міністрів підрозділів з питань державного управління і з питань стратегічного планування та координації державної політики та урядовий документ, яким покладено на Держгеокадастр деякі повноваження ліквідованої Держсільгоспінспекції.

       Набрання чинності 18 жовтня 2016 року

 

Мораторій на продаж сільгоспземель продовжено до 2018 року

7 жовтня 2018 року

 

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України щодо продовження заборони відчуження сільсьгогосподарських земель».

        Це загальний документ, над яким працювали представники всіх фракцій. Два альтернативних закони, які пропонували продовжити мораторій на 5 років, відкликали. У підсумку за спільний законопроект № 5123-1 проголосували 297 нардепів

        Законом передбачено внести зміни до пунктів 14 та 15 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України та продовжити дію мораторію на купівлю–продаж та іншим способом відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення до врегулювання на законодавчому рівні процедури обігу земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2018 року.

       «Цей ринок має бути прозорим і справедливим, конкурентним і ефективним, він має унеможливлювати будь-які тіньові оборудки із землею. Саме тому є необхідність продовжити мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення до належного законодавчого забезпечення запровадження і регулювання обігу земель, але не раніше 1 січня 2018 року», – йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

       Закон набирає чинності наступного дня після його опублікування.

       Депутати зобов’язали Кабінет Міністрів до 1 липня 2017 року розробити і внести на розгляд Верховної Ради проект закону про обіг земель сільськогосподарського призначення. .

       Як відомо, торік, у листопаді, Верховна Рада 309 голосами продовжила мораторій на відчуження сільськогосподарських земель до 1 січня 2017 року. При цьому депутати прийняли зобов'язання розробити законопроект про обіг земель сільськогосподарського призначення до 1 березня 2016 року.

 

Внесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності

6 жовтня 2016 року

 

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності».

        Передбачено, зокрема, такі зміни:

  • до Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень»  – пропонується вдосконалити систему державної реєстрації прав на нерухоме майно, зокрема, передбачається невідкладне повідомлення державним реєстратором власника об’єкта нерухомого майна щодо якого подано заяву про проведення відповідних реєстраційних дій, запровадження обов’язкової реєстрації заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій в Державному реєстрі прав, відновлення реєстраційних дій лише за рішенням суду, що набрало законної сили або заяви власника. Також пропонується надання права Міністерству юстиції України здійснювати моніторинг реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі прав на нерухоме майно; обов’язкове використання державними реєстратором відомостей Державного земельного кадастру, Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, а також використання відомостей, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень; запровадження особливостей проведення реєстраційних дій за рішенням суду, вдосконалення розмірів адміністративного збору за відповідні реєстраційні дії; збільшення
    з 30-ти до 60-ти днів терміну оскарження рішень, дії або бездіяльності державного реєстратора, обов’язкове надання в паперовому вигляді витягу із державного реєстру прав;
  • до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» – пропонується обов’язкове нотаріальне посвідчення справжності підписів засновника (учасника), уповноваженої ними особи, на установчому документі, передавальному акті та розподільчому балансі юридичної особи, заяві про вихід з товариства, що подаються для державної реєстрації змін про юридичну особу; здійснення Міністерством юстиції України моніторингу реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; подання міністерством до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
  • до Закону України «Про нотаріат» – передбачається, зокрема, надання повноважень не лише головним управлінням Міністерства юстиції готувати подання Вищій кваліфікаційній комісії нотаріату щодо анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю, а й Міністерству юстиції України; уточнення підстав, за якими може бути анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю;
  • до Кримінального кодексу України – передбачається вдосконалення та посилення кримінальної відповідальності за підроблення документів, що подаються для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно;
  • до Кодексу України про адміністративні правопорушення – передбачається посилення адміністративної відповідальності на посадових осіб, які порушують встановлені законом строки проведення державної реєстрації фізичних і юридичних осіб або громадських формувань, або порушують встановлений порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;
  • до Закону України «Про електронний цифровий підпис» – передбачається запровадження нової термінології «захищений носій особистих ключів» та зобов’язання державних реєстраторів використовувати лише захищені носії особистих ключів;
  • до інших законодавчих актів – передбачається заборона припиняти керівникам своє членство в організації роботодавців чи об’єднанні організацій роботодавців, у творчій спілці, членство в політичній партії, у громадському об’єднанні шляхом подання заяви до відповідних статутних органів.

        Відповідний законопроект зареєстровано за № 5067.

 

Держгеокадастр отримав додатковий кадровий ресурс для здійснення функцій контролю за використанням сільгоспземель

6 жовтня 2016 року

 

Кабінет Міністрів України збільшив чисельність працівників Держгеокадастру для виконання функцій із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель.

Відповідна постанова «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 3 січня 2013 року № 5 і від 5 квітня 2014 р. № 85» була прийнята 5 жовтня на засіданні Кабінету Міністрів України. 

        Таким чином, Урядом збільшено граничну чисельність працівників Держгеокадастру на 300 штатних одиниць (на 25 одиниць – чисельність апарату Держгеокадастру та на 275 одиниць – чисельність територіальних органів) для виконання функцій, зокрема, щодо обстеження земельних ділянок, видачі спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок, складання протоколів про адміністративні правопорушення та накладання адміністративних стягнень, звернення з позовами до суду тощо. 

        В апараті Держгеокадастру буде утворено окремий структурний підрозділ, який здійснюватиме координацію територіальних органів у частині здійснення державного контролю та погоджуватиме проведення перевірок територіальними органами.

        Державними інспекторами у районах та містах безпосередньо будуть здійснюватися всі заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, а також в частині родючості ґрунтів, – інформує прес-служба Держгеокадастру.

        Необхідність впровадження системного контролю за використанням земель сільськогосподарського призначення неодноразово наголошувалася з огляду на численні факти порушень у цій сфері. Зокрема, посиленої уваги та перевірки потребують випадки самозахоплення земель, нецільового їх використання, а також погіршення якості ґрунтів внаслідок застосування інтенсивних технологій.

        Функція контролю була передана Держгеокадастру Кабінетом Міністрів України наприкінці липня поточного року.